با اعلام فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان رزمایش اقتدار عاشورایی توسط بسجسیان و پاسداران اجرا خواهد شد.

سردار امان الله شتاسبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مهامنسرای سپاه سلمان استان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 225 گروه جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده اند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: رزمایش بزرگ محمد رسول الله 2 با هدف سرکوب کردن خواسته‌های دشمن که همان ایجاد جنگ نرم و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این رزمایش در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: دشمنان ایران در پی تحت الشعاع قرار دادن چهل سالگی انقلاب هستند و تمام تلاش خود را برای زدن ضربات کاری به نطام در فرصت باقی مانده به کار گرفته اند به همین دلیل پاسداران و بسیجیان در قالب 3 حرکت بزرگ و عظیم با تاسی از دوران دفاع مقدس این رزمایش را اجرا خواهند کرد.

سردار گشتاسبی از اردوهای جهادی به عنوان اولین کار بزرگ در این رزمایش نام برد و ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی خواهران و برادران شیعه و سنی و استفاده از توان خیرین با داشتن بیش از 432 گروه جهادی شناسنامه دار با شعار خدمت بی منت فعالیت خود را از 9 شهریور ماه شروع و تا 29 شهریور ادامه خواهند داد.

وی افزود: در حوزه محرومیت زدایی اعزام 225 گروه جهادی صورت گرفته است که این گروه‌ها با حضور 4 هزار و 766 نفر در اردوهای جهادی 3، 7و 10 روزه فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه جهادگران در 294 عرصه مشغول به خدمت هستند خاظرنشان کرد: در رابطه با محرومیت زدایی کار ساخت و تعمیر 37 مدرسه، ساخت 16 مسجد و حسینیه، ساخت 10 خانه عالم، لایروبی 5 قنات، 9 مورد دیوار کشی، جمع آوری ریگ‌های روان از 7 روستای سیستان، تعمیر و بازسازی 45 مدرسه در طرح هجرت 3 در رزمایش از اهم فعالیت‌های محرومیت زدایی در استان به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان از توزیع 1400 سبد کالا و توزیع 9 هزار بسته لوازم التحریر در این مدت خبر داد و تصریح کرد: ایجاد 30 مورد فرصت اشتغال برای جوانان و نوجوانان و همچنین ارائه 190 مورد خدمات مشاورهاز جمله اقدامات انجام شده در عرصه های خدمت رسانی و مردم یاری بوده است.

منبع: اخبار سیستان و بلوچستان