نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاوزری از اهمیت به روز بودن ابزارهای کشاورزی و توسعه این صنعت به عنوان یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در نشست شورای زکات سیستان و بلوچستان و آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: زکات زیر نظر ولی فقیه جمع آوری و به دست نیازمندان می‌رسد و از با توجه به اینکه  رونق زکات در گرو توسعه بخش کشاورزی است باید زمینه برای بهبود این بخش فراهم شود.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه بخش کشاورزی از دو طریق جذب سرمایه گذار و بکارگیری علم روز ممکن است و میتوان گفت  خاک یکی از ارزشمندترین نهاده‌ها به شمار می‌رود چرا که صدها قرن طول می‌کشد تا مجددا ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد هر کشوری باید مبتنی بر کشاورزی باشد تصریح کرد: اگر اقتصاد کشوری براساس کشاورزی شکل بگیرد قطعا از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و کمتر دچار آسیب خواهد شد.

اقتصاد کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق این هدف باید کشاورزی خود را به علم و فناوری روز تجهیز و از هدرفت منابع در حوزه آب و خاک جلوگیری کنیم.

منبع: اخبار سیستان و بلوچستان