اخبار استان سیستان و بلوجستان

شما میتوانید از جدیدترین اخبار استان سیستان و بلوچستان مطلع شوید

۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

امداد رسانی هلال احمر به مردم گرفتار سیلاب در سیستان و بلوچستان

جمعیت هلال احمر و معاونت امداد و نجات استان سیستان و بلوچستان با اعزام نیرو به مناطقی که دچار سیل شده به کمک و امداد مردم شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۱ سیل زده جنوب استان از ۲۵ اردیبهشت تاکنون توسط این نهاد اسکان داده شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

توزیع سبد کالا ویژه ماه مبارک رمضان در بین خانواده های نیازمند

به منظور تکریم و تامین نیازهای غذایی خانواده های آسیب پذیر و کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سبد غذایی ویژه ای در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: توزیع سبد کالا ویژه ماه مبارک رمضان برای ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش نهاد‌های حمایتی استان از امروز آغاز شد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از مجموع این تعداد ۹۱ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد و بقیه مددجویان و موردی‌های اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

علت افزایش تصادفات جاده ای در سیستان و بلوچستان

در سیستان به دلیل محورهای خطرناک جاده ای و کمبود اتوبان ها میزان تصادقات جاده بیسیار بالاتر از متوسط کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، تصادفات جاده‌ای و آمار روزانه کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از آن تقریباً به یکی از خبرهای روتین در رسانه‌های سیستان و بلوچستان تبدیل شده است که در میان علل تصادفات عواملی متفاوت با دیگر استان‌های کشور به چشم می‌خورد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

طرح ضیافت روزانه بازار ماه رمضان

با اعلام مدیر کل تعزیرات با توجه به نیازهای مردم در ماه مبارک رمضان میزان نظارت بر قیمت کالاها افزایش خواهد یافت و مردم میتوانند اجناس را با قیبمت مناسب و ارزان خریداری نمایند.

حیدر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: مطابق هر سال تعزیرات حکومتی با شروع ماه مبارک رمضان و به دلیل افزایش تقاضای عمومی مصرف‌کنندگان برای برخی کالاها و مایحتاج موردنیاز در این ماه، طرح ضیافت 97 را به مدت یک ماه اجرایی می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

خشکسالی عامل تلف شدن دام عشایر در نیکشهر

امسال نیز متاسفانه به دلیل کمبود بارندگی و خشکسالی زمین های شهرستان نیکشهر بیش از نیمی از دام های عشایر تلف و جان باختند.

رئیس اداره امور عشایری نیکشهرگفت: حدود ۵۰ درصد دام عشایر این شهرستان در اثر خشکسالی، خشک شدن مراتع، نبود علوفه، بی آبی، انواع بیماری‌های دامی مرتبط با خشکسالی و گرمای شدید در چند سال اخیر تلف شدند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

دستگیری اشرار در ایرانشهر

با شناسایی و بررسی مامورین دلسوز نیروی انتظامی عامل شهادت دو تن از پرسنل نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار داشت: در پی درگیری اشرار مسلح با مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در دوم آذرماه سال 92 که منجر به شهادت 2 تن از پرسنل خدمتگزار نیروی انتظامی شد، دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

آخرین وضعیت جوی درسیستان و بلوچستان

وضعیت جوی در استان سیستان و بلوچستان ناپایدار است و پدیده غالب در شهرهایی همچون زاهدان وزش باد شدید و گرد و غبار خواهد بود.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی از فردا چهارشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد از سمت جنوب غرب شدت می‌گیرد که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سبب گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

قاچاق سوخت باز هم قربانی گرفت

قاچاق سوخت تجارتی پر سود و وسوسه انگیز است. در یک سانحه رانندگی که به دلیل حمل قاچاق سوخت اتفاق افتاد،بیش از 5 نفر از هم وطنان ما جان باختند.

رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد امروز برخورد یک دستگاه سواری پژو405  با یک دستگاه سواری پژو206 در کیلومتر 80 محور" ایرانشهر- سرباز" منجر به فوت 5 نفر و مجروح شدن 3 سرنشین دیگر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

آخرین خبر از وضعیت تامین آب برای مردم سیستان و بلوچستان

به دلیل کاهش بارش ها در زمستان سال 96 میزان ذخایر آبی کشور بسیار کاهش یافته و در استان سیستان و بلوچستان نیز تامین آب شرب مردم  به یکی از مهمترین دغدغه های این روزها  تبدیل شده است.

در حالی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد که ۲۵۰ میلیون مترمکعب از حجم ۳۲۰ میلیون مترمکعبی آب سدهای چاه نیمه سیستان "مرده" و غیر قابل استفاده است که یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از مردم استان باید تا پایان سال با باقی مانده این آب سر کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

مجمع‌های خیران سلامت در خاش افتتاح شد

به منظور افزایش خدمات درمانی و کاهش بیماری در سطح شهر خاش مجمع سلامت در این شهرستان شروع به کار نمود.مجمع سلامت در شهرستان خاش تشکیل شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و سال‌های متوالی کمک به تامین آب و غذا در جهت تامین سلامت اقشار جامعه و مقابله با انواع بیماری‌ها از اولویت‌های مهم دولت است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین