اخبار استان سیستان و بلوجستان

شما میتوانید از جدیدترین اخبار استان سیستان و بلوچستان مطلع شوید

۴۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

سانحه رانندگی در محور نیکشهر به کنارک

مدیرمرکزحوادث وفوریت‌های پزشکی ایرانشهر گفت: براثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پراید در محور نیکشهر به کنارک ۷ نفر مجروح شدند.

متاسفانه سوانح رانندگی که باعث مصدومیت و کشته شدن مردم می شود به دلیل بی احتیاطی و عدم تمرکز رانندگان رخ می دهد.

محودرضا ناصح مدیرمرکزحوادث وفوریت‌های پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ساعتی قبل براثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پراید در محور نیکشهر به کنارک ۷ نفر مصدوم شدند.

ناصح افزود:مصدومان بادو دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شدند

منبع/اخبار سیستان و بلوچستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

وقوع زمین لرزه ۳.۱ ریشتری در نصرت آباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر حوالی نصرت آباد در سیستان وبلوچستان را لرزاند .

خوشبختانه این زلزله باعث آسیب جانی و خسارت به مردم نشد و میزان عمق آن محدود بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

دستگیری مامور پلیس راه خاطی در خاش

موحدی راد گفت: مامور پلیس راه خاطی در خاش توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان بازداشت شد.

پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی که با موضوع برخورد بد مامور پلیس با راننده متخلف این مامور خاطی توسط نیروی انتظامی مورد بازخواست قرار گرفت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

برگزاری رژه نیروهای مسلح در جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در این رژه باشکوه که در محله زیباشهر و خیابان بهارستان زاهدان انجام شد، یگان‌های مختلف نظامی و رزمی با اجرای رژه، اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان پیش از شروع رژه یگان‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی به وجود نیروهای قدرتمند و سرافراز نظامی خود افتخار می‌کند. نیروهایی که در برابر همه توطئه‌های دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به‌خوبی ایستادند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

همزمان با روز ارتش نیروهای مسلح رژه حماسی و مقتدرانه خود را با حضور مدیران استانی انجام دادند.

وی بابیان اینکه به فرموده امام راحل، ارتش اساس و رکن استقلال جمهوری اسلامی ایران است که از همان ابتدای انقلاب با پیروی از فرمان رهبر کبیر انقلاب تا امروز در صحنه‌های مختلف حضورداشته و دین خود را به این نظام الهی ادا کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

مرکز تشخیص بیماری تب کریمه کنگو در شرق کشور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سید محمد هاشمی شهری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در برخی رشته‌های آزمایشگاهی پیشرفت‌های خوبی در این دانشگاه حاصل شده است، اظهار داشت: درزمینهٔ آزمایشگاه‌های مولکولار، پی سی آر، روش‌های نوین سرولوژی و سایر روش‌هایی که مراکز خاصی در کشور از آن برخوردار هستند آزمایشگاه‌های سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است.

امروز در حاشیه روز نکودشات حکیم جرجانی در دانشگاه علوم پزشکی رییس این دانشگاه از تجهیز پیشرفته آزمایشگاه برای تشخیص تب کریمه کنگو خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: به عنوان مثال بعد از انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاهی که باید در این دانشگاه با همت متخصصان آزمایشگاهی راه‌اندازی شود آزمایشگاه سی سی اچ اف است که با راه‌اندازی آن موافقت شده و بودجه و نیروی انسانی آن نیز آماده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و آمار مرگ‌ومیر و مراجعان ناشی از تب کنگو این ضرورت احساس می‌شد که یک آزمایشگاه مولکولار در رابطه با این بیماری ایجاد شود چرا که روش‌های سرولوژی در 6 روز اول بیماری جواب نمی‌دهد و موجب گمراه شدن در تشخیص می‌شود بنابراین در تشخیص این بیماری نیاز به روش‌های مولکولار و پی سی آر است.

هاشمی شهری تصریح کرد: انستیتو پاستور در تمام کشور آزمایش‌های مربوط به بیماری تب کنگو را جواب می‌دهد اما آن‌قدر قابلیت‌های آزمایشگاهی سیستان و بلوچستان زیاد است که وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز مدیریت بیماری‌های کشور تصمیم گرفتند این آزمایشگاه را به استان بدهند تا به قطب تشخیص تب کنگو در شرق کشور تبدیل شود و درزمینهٔ سی سی اچ اف پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه نه تنها برای دانشگاه علوم پزشکی زابل و ایرانشهر بلکه دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان شمالی، جنوبی، هرمزگان و به‌طورکلی حوزه شرق کشور می‌توانیم آزمایش‌های مولکولار انجام دهیم.

سیستان و بلوچستان؛ قطب تشخیص سل و آنفولانزا در جنوب شرق کشور

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه آنفولانزای این استان نیز قطب جنوب شرق کشور در تشخیص بیماری آنفولانزا و انواع آن است. یکی دیگر از آزمایشگاه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، آزمایشگاه تشخیص سل است که به عنوان قطب جنوب شرق کشور درزمینهٔ کیفیت در انجام آزمایشات و تشخیص بیماری سل موفق به کسب رتبه اول شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

برگزاری ویژه‌برنامه‌های اعیاد ماه شعبان در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: سه همایش313 نفری با حضور همنامان امام زمان (عج) و مادر گرامیشان به‌مناسبت نیمه شعبان در سه شهرستان زاهدان، زابل و ایرانشهر با همکاری ستاد شعبانیه کشور برگزار می‌شود.

همزمان با اعیاد فرخنده و میلادهای ماه شعبان اداره تبلیغات اسلامی استان در نظر دارد جشن هایی شاد و متنوع را برگزار نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

شناسایی و کشف ۱.۵ تن مواد مخدر در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری در بیان جزئیات دقیق این خبر اظهار داشت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان‌های "ایرانشهر" و"فنوج" و با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان باندی که به‌صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای کوهستانی اقدام به انتقال مواد مخدر از مرزها به عمق کشور می‌کردند، شناسایی شد.
باز هعم تیزهوشی و عزم جدی ماموران انتظامی سیستان باعث شد باند قاچاق مواد مخدر ناکام بماند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

احتمال وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر دوشنبه سبب وقوع رگبار و رعدوبرق و باد شدید لحظه‌ای با احتمال تگرگ در بخش‌های شمالی استان می‌شود.

با اعلام مدیر کل هواشناسی استان احتمال وقوع باران های شدید و سیلاب در کم بارش ترین استان ایران وجود دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

راهکار پیشنهادی برای کاهش قاچاق در مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: مناطق آزاد نقش اساسی در پیشگیری از قاچاق دارند و این‌گونه نیست که خودشان محملی برای قاچاق باشند.

مدیر عامل منطقه تجاری و آزاد چابهار بهترین روش برای کاهش قاچاق کالا را استفاده از روش های پیشگیرانه بیان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار افزود: به آن میزانی که هجمه و حمله به مناطق آزاد وجود دارد، در واقعیت در این مناطق قاچاق وجود ندارد. مناطق آزاد هیچ نقشی در فرآیند قاچاق ندارند، بارها و بارها هم در این زمینه عنوان‌شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان سیستان و بلوچستان

امام جمعه زهک با درخواست از دولت عنوان کرد که مدیران باید خسارت کشاورزان را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه زهک در خطبه‌های نماز جمعه زهک اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد دشمنی کند و کار دشمن دشمنی کردن است، اما چرا امروز دشمنی دشمنان ما بیشتر شده، زیرا پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می‌بینند، لذا ناامید شدند و نمی‌دانند به چه طریق جلو پیشرفت این انقلاب و صدور انقلاب را بگیرند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین