مدیر حوزه هنری از برگزاری ۳۰۰ شب خاطره دفاع مقدس به منظور نکوداشت و بیان ایثارگری های مجاهدان جنگ تحمیلی خبر داد که این برنامه در سراسر کشور اجرا می شود.

مجید مصلحی در حاشیه شب خاطره دریادلان شرقی که شامگاه پنجشنبه در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش برگزار شد در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: یکی از رسالت‌های حوزه هنری پرداخت همه‌ جانبه به دفاع مقدس است در همین راستا به ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس از طریق کتاب اقدام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر با نگاهی جدید‌تر برای پرداخت به دفاع مقدس، برگزاری شب‌های خاطره در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون 300 شب خاطره دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

مدیرکل استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری تصریح کرد: از آنجایی عمده تعریفی که از جنگ ارائه می‌شود بیشتر تعریف جنگ زمینی است و از رشادت‌های دریایی جنگ کمتر یاد شده تمرکز ویژه‌ای برای برگزاری شب‌های خاطره دریایی در مناطق مختلف نیروی دریایی گذاشتیم و امشب شاهد برگزاری هشتمین شب خاطره مشترک حوزه هنری و نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم نیروی دریایی هستیم.

مصلحی خاطرنشان کرد: این شب‌های خاطره تاریخی است شفاهی از رشادت‌های دریادلان دفاع مقدس که در کنار ناوشکن‌های ارتش برگزار می‌شود.


شایان ذکر است هشتمین شب خاطره مشترک نیروی دریایی ارتش و حوزه هنری انقلاب اسلامی در کنار ناوشکن نقدی نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم دریایی نبوت در کنارک استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

منبع: اخبار سیستان و بلوچستان