اخبار استان سیستان و بلوجستان

شما میتوانید از جدیدترین اخبار استان سیستان و بلوچستان مطلع شوید

۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

استمرار شرایط جوی نامطلوب در استان سیستان و بلوچستان

وزش گرد و غبار و طوفان شن در شهرهای مختلف استان سیستان باعث آلودگی هوا و شرایط جوی نامطلوب در این استان شده است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی وزش طوفان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

تعطیلی ادارات در منطقه سیستان به دلیل آلودگی هوا

مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان دستور تعطیلی ادارات منطقه سیستان را به دلیل آلودگی هوا و وزش باد به همراه گرد و غبار صادر کرد.

عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم از زاهدان اظهار داشت:  پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از امشب تا روز پنجشنبه به دلیل توفان گردوخاک و کاهش شدید دید غلظت ذرات معلق در هوا نسبت روزهای عادی به طور قابل توجه ای افزایش یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

تمهیدات ترافیکی روز برپایی روز عرفه

به منظور تسهیل در رفت و آمد مردم در زمان برگزاری روز عرفه و در هنگام دعای این روز راهنمایی و رانندگی استان سیستان و بلوچستان تمهیدات نرافیکی ویژه ای را در نظر گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

تولید شناورهای مدرن با همکاری شرکتی اروپایی در چابهار

بندر چابهار به منظور صادرات و واردات کالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل تولید شناورهای مدرن با همکاری شرکت اروپایی در این بندر به زودی آغاز می شود.

فرزین حقدل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: بندر چابهار و کنارک قطب شیلاتی ایران است و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از این بنادر تامین می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

زلزله 4.9 ریشتری شهر زاهدان را لرزاند

زلزله ای به بزرگی 4.9 ریشتر در شهر زاهدان به وقوع پیوست که خوشبختانه این زمین لرزه شدید آسیب و تلفاتی بر جای نگذاشت.

عبدالرحمان شهنوازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر ساعت 8 و 33 دقیقه صبح امروز زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

توزیع بیش از 10 هزار تن آرد در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان

با تلاش سازمان تعاون روستایی از ابتدای سال 1397 بیش از 10 هزار تن آرد در بین روستاییان و مناطق محروم سیستان و بلوچستان توزیع شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

وزش طوفان باعث تعطیلی ادارات در سیستان شد

به دلیل وزش طوفان ادارات بخشی از از سیستان و بلوچستان تعطیل شد. این موضوع را فرماندار شهر زابل اعلام کرد.

هوشنگ ناظری در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در زابل، اظهار داشت:  براساس پیش بینی هواشناسی فردا سرعت وزش باد در سیستان به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که آلودگی هوا بیش از حد مجاز خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

گرد و خاک پدیده غالب شهرهای استان سیستان و بلوچستان

وزش بادهای 120 روزه باعث پدیده گرد و خاک شده و اکثر شهرهای استان سیستان و بلوچستان، هوای ناسالمی را استشمام می کنند.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز در پیش‌بینی‌ها اعلام شده بود،  آسمان شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان از صبح امروز در پی وزش باد و گرد و خاک غبارآلود شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

استاندار سیستان: وظیفه رسانه ها نقد منصفانه است

استاندار سیستان و بلوچستان همزمان با روز خبرنگار و دیدار با اهالی قلم افزود: وظیفه رسانه ها نقد منصفانه اخبار و رویدادهای مختلف کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، دانیال محبی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: رسانه‌ها باید نقد منصفانه را در دستور کار و اولویت قرا دهند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری‌ های سایبری

با گسترش روز افزون فناوری میزان جرائم اینترنتی نیز افزایش یافته به همین دلیل پلیس فتا در خصوص کلاه برداری با صفحات جعلی در اینترنت هشدار داد.

سرهنگ دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   این روز‌ها کلاهبرداران با گسترش استفاده افراد از فضای مجازی تاکتیک‌های خود را تغییر داده و از شیوه‌ها و شگرد‌های جدیدی برای اخاذی از هموطنان استفاده می‌کنند. اما وجه مشترک تمامی این کلاهبرداری‌ها سوء استفاده سود جویان از موقعیت‌های مختلف و همچنین بهره گیری از جهل و یا نا آگاهی افراد یا سوء استفاده از احساسات و عواطف قربانیان است.


وی افزود: در کنار این عوامل، ویژگی‌ها و مختصات فضای مجازی همچون ناشناس ماندن افراد در ارتباطات باعث شده است که کلاهبرداران از تمامی این عوامل بهره جسته و اقدام به فریب طعمه‌های خود کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از جرایمی که در حال حاضر به شدت در حال گسترش می‌باشد راه اندازی صفحات جعلی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و انتساب آن به سلبریتی‌ها و افراد بی‌بضاعت و ... است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین