اخبار استان سیستان و بلوجستان

شما میتوانید از جدیدترین اخبار استان سیستان و بلوچستان مطلع شوید

۳۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

کشف بیش از 199 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

یکی از تجارت های پر سود قاچاقچیان در مناطق مرزی، قاچاق سوخت می باشد که این بار هم با هوشیاری پلیس از یک خودرو بیش از 199 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

شناسایی و کشف ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ایرانشهر

قاچاق سوخت یکی از کاهرای پر سود قاچاقچیان است که همواره سعی می نمایند از مرز ایران سوخت را به کشورهای دیگر روانه کنند. با علام رییس تعزیرات ایرانشهر بیش از ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

مهدی کیخا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر اظهار داشت: مأمورین یگان تکاوری در جاده سرباز از یک دستگاه خودروی کامیون مقدار 11 هزار و 300 لیتر گازوئیل با ارزش 334 میلیون و 965 هزار ریال کشف کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

وزش باد شدید باعث لغو پرواز تهران زابل شد

چند ماهی است که وزش باد شدید و گرد و غبار در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است. با اعلام روابط عمومی فرودگاهی این استان به دلیل وزش باد شدید پرواز زابل به تهران لغو شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

هدر رفت حجم قابل توجه آب در شهر زاهدان

هر روز شرایط آب و تامین آب برای سیستان و بلوچستان بحرانی تر می شود و در این ظرایط باز هم شاهد هدر رفت آب در فضای سبز شهر زاهدان هستیم که بسیار نگران کننده می باشد.

هنوز چند روزی از هدر رفت حجم قابل توجه آب در بولوار بزرگمهر بین جمهوری و دانشجو نمی‌گذرد که شب گذشته بازهم این قصه تکرار شد و با آبیاری فضای سبز در میدان مشاهیر و بلوار قلنبر زاهدان مقدار زیادی آب از دست رفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

افتتاح بیش از 53 پروژه به مناسبت گرامیداشت روز جهادکشاورزی

همزمان با روز جهاد کشاورزی مدیر کل جهادکشاورزی سیستان از بهره برداری طرح های عمرانی در این استان خبر داد.

مجتبی پیری در حاشیه افتتاح پروژه‌های جهادکشاورزی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در خاش اظهار داشت: 53 طرح کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال در هفته جهادکشاورزی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

تشکیل جلسه برای برسی تعرض در ایرانشهر

با اعلام شورای تامین استانداری سیستان و بلوچستان موضوع تعرض در ایرانشهر به دختر جوان مورد برسی دقیق تر قرار خواهد گرفت و جلسه ای در این رابطه و با حضور مدیران استانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، شورای تامین استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در پی دستور وزیر کشور به استاندار سیستان و بلوچستان جهت بررسی موضوع تعرض در ایرانشهر تشکیل جلسه داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

مردم بی آبی و کمبود آب را جدی بگیرند

بحران بی آبی و کمبود آب هر روز وخیم تر می شود و مشکل تامین آب شرب برای مردم به یکی از دغدغه های اصلی مدیران تبدیل شده است. مردم با صرفه جویی در مصرف آب می توانند باعث عدم قطعی آب و حل شدن این بحران شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور واقع شده که اقلیم متفاوت هر یک از شهرهای آن سبب شده اختلاف دما در این استان به صورت محسوس احساس شود و حالا به دلیل کمبود بارش، بادهای 120 روزه، پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی و تبخیر زیاد آب‌ به دلیل دمای بالای هوا، زندگی مردم در این استان با کمبود آب عجین شده و بدتر شدن شرایط در هر روز نشان می‌دهد قرار نیست این تنش آبی به زودی جبران شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

اظهار نظر نیروی انتظامی در خصوص حادثه ربایش دختران

ربایش دختران در ایرانشهر باعث شایعه سازی و سو استفاده رسانه ای برخی در فضای مجازی شده است که در خصوص این موضوع فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارائه داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

هفت هزار تن گوشت سفید سالانه در ایرانشهر تولید می شود

یکی از اصلی ترین منابع تامین گوشت سفید استان سیستان و بلوچستان، ایرانشهر است که دامداران این شهرستان با دارا بودن امکانات و تجهیزات به روز نقش مهمی در رونق کار در این حوزه را ایفا می نمایند.

فرماندار ایرانشهر گفت: این شهرستان با تولید هفت هزار تن گوشت سفید در سال، داشتن ۳۰ هزار راس دام سنگین و ۲۰۰ هزار راس دام سبک ظرفیت تامین گوشت این استان را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین

رفع انسداد کارت‌های سوخت کامیون داران نیکشهری

طی چند هفته اخیر برخز از کامیون داران نیک شهری نسبت به دستمزد خود اعتراض داشتند و فرآیند سوخت رسانی توسط تانکرها به استان به مشکل رو به رو شد که با قول مساعدت مدیران این موضوع مرتفع شد.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان خواستار رفع انسداد کارت‌های سوخت کامیون داران نیکشهری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی دو هفته گذشته یک دستگاه تانکر آبرسانی با استفاده از کارت سوخت ۱۰۰ نفر از کامیون داران نیکشهری اقدام به سوختگیری نامتعارف می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا خزاعی امین