رییس سازمان معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در خصوص میزان صادرات کالا به پاکستان خاطر نشان کرد: میانگین صادرات از این استان به پاکستان بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

نادر میرشکار ظهر امروز در نشست بررسی روند صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان که در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور پاکستان در 8 ماه ابتدایی سال جاری  به ارزش  316 میلیون و 516 هزار و 217 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 133 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان صادارت در 8 ماه ابتدایی امسال از گمرکات استان  به کشور پاکستان دارای  ارزش 84 میلیون و 130 هزار و 773 دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش 232 میلیون و 385 هزار و 444 دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت 8 ماه ابتدایی سال جاری از استان سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی به ویژه سیمان، خرما ، گاز و  صیفیجات به کشور پاکستان صادر شده است.

میرشکار تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد که خود ظرفیت بزرگی در موضوع تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.

 

منبع: اخبار سیستان و بلوچستان