میگو بندر چابهار بسیار لذیذ و خوش پسند است به همین دلیل میزان صادرات میگو از چابهار به بیش از 395 تن رسیده است.

اولیا میرلاشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: در سال کشت جاری، حدود 600 هکتار از ارضی پرورش میگوی منطقه گواتر در شرق چابهار در اسفندماه آماده و ذخیرسازی شد.

وی افزود: فصل برداشت میگو از اواسط خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد؛ تاکنون بنا به آمار شیلات 1400 تن میگو برداشت و دامپزشکی مجوز صادرات 395 تن را به کشورهای عمان، امارات، هنگ کنگ و تایلند صادر کرده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چابهار تاکید کرد: مرجع آمار صادرات دامپزشکی است و تمامی مجوزهای صادرات را با استانداردهای بین‌المللی دامپزشکی صادر می‌کند و تمامی آمار منتشر شده مبنی بر صادرات غیر از مرجع دامپزشکی بی‌پایه و اساس است.

میرلاشاری با بیان اینکه میگوی تولیدی چابهار بازارپسند و خوش فروش است، گفت: این میگو، میگوی مرغوب وانامی شیشه‌ای است که هرکیلو صادرات آن در بازار جهانی 5 دلار معامله می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی چابهار خاطرنشان کرد: میگوی تولیدی چابهار تحت نظر دقیق کارشناسان دامپزشکی است و در طول دوره پرورش و دوره برداشت با آزمایشان دقیق در یکی از بهترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های دامپزشکی سطح کشور که در چابهار مستقر است، هرنوع افت و بیماری در میگو به‌موقع تشخیص و از بروز هر مشکلی جلوگیری می‌شود.

به گزارش تسنیم پیشتردر خبرگزاری ایرنا از زبان مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان آمار صادرات میگوی چابهار هزار تن و به کشورهای امارت، چین، روسیه و ویتنام اعلام شده بود که باتوجه به اینکه مرجع صادرات میگو سازمان دامپزشکی است، درستی و منبع انتشار این آمار و ارقام زیرسوال می‌رود.

منبع: اخبار سیستان و بلوچستان