طرح پایش سلامت خانواه شهدا و ایثارگران از جمله مهمترین اقدامات موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار بنیاد شهید می باشد.



به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مصطفی میرحسینی در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار زاهدان اظهار داشت: جامعه هدف این موسسه در اولویت اول ایثارگران و پس از آن مردم هستند که این موسسه زیر نظر بنیاد شهید از سال 1392 کار خود را آغاز کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این موسسه در حوزه‌های ورزشی، توانبخشی و فرهنگی فعالیت می‌کند که در حوزه توانبخشی مهم‌ترین اولویت، پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران است که 350 پرونده درمانی از ابتدای امسال در این استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در بحث توابخشی برای ایثارگران دستگاه‌های جدید فیزیوتراپی و حرکت درمانی خریداری شده و در حوزه فرهنگی نیز نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت یکی دیگر از اولویت‌های این موسسه است.

میرحسینی با بیان اینکه مهمترین اولویت این موسسه پایش سلامت خانواده‌های شهدا است تصریح کرد: در این طرح به منازل خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران سرکشی می‌شود که تا کنون 600 خانواده تحت پوشش این موسسه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه آبی استخر ایثار، بهترین امکانات را از جمله جکوزی و‌سونا دارد یکی از بهترین استخرهای استان به شمار می‌رود افزود: خانواده‌های شهدا شامل والدین، همسران و فرزندان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در سیستان و بلوچستان  ادامه داد: در جهت سلامتی و رفاه استفاده عمومی مردم  پیگیر هستیم مجوز ویزیت در منزل را از علوم پزشکی بگیریم و در منزل در خدمت اقشار دیگر هم باشیم.

وی افزود: بانوان در هفته 3 روز می‌توانند از خدمات موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار زاهدان استفاده کنند همچنین به همه کسانی که عضو خانواده شهدا و ایثارگران هستند در حوزه درمانی خدمات ویژه در منازل نیز ارائه می‌شود.

منبع: اخبار سیستان و بلوچستان